onsdag, februari 24

SÄLEN
hallå, kan ju säga att efter 1,5 dagarna jag varit här så har de hänt riktigt mycket!
Först när vi kom hit till sälen åkte vi förbi vasaloppsstarten och gick in på staduim och köpte kläder, fick ett par craft längd byxor, kanske är på tiden att jag börjar åka.
Så när vi kom till stugan satte jag på mig skidorna och Daniel och jag åkte ut. Vi åkte väl 2,5 km och sen hem igen. När jag kom in genom dörren hade pappa som varit och handlat glömt köpa ngt så på med skidorna och ner till ICA, ännu en km, så åkte 6km.
Hela kvällen satt vi utan vatten för att rören frusit till is, ALDRIG ALDRIG hänt faktiskt !

DAG 2
Vaknade runt halv 9 och gick och kollade om vattnet funkade, vilket det gjorde! Men sen kom pappa och sa att jag var tvungen att spola ordentligt för att de är typ hoppar i rören och när vattnet står still så kan vattnet bli fullt med koppar och det är inte bra för njurar/ lever... ( eller vad det nu var) Så jag lät vattnet rinna och rinna. Sen kommer jag in på toaletten där hela golvet är fyllt med vatten. Översvämmning, super kul...
efter mycket jobb på morgonen så skjutsade pappa ner mig och Daniel till Tandådalen där vi åkte i solskenet, underbart underbart! Gick faktiskt bra i backarna, fyfan vad jag älskar fjällen!
Vi åkte hela dagen och tillslut hade pappa lyckats fixa isproppen i rören under huset, efter typ 5 h. Haha ! Turen är inte på vår sida! Vad händer näst? Ett brutet ben när vi ändå är igång ?
När vi kom hem från fjället så kände jag lite att jag var tvungen att åka lite på längden också, så jag satte på mig skidorna och åkte till byn, efter en låång nedförbacke så ramlade och fan vad jag garvade! Det är fan sjukt skönt att åka, skate(a)r hela vägen och man känner hur det tar i benen och hur man bygger flås ! :D
Nu sitter jag här i stugan och allt fungerar som det ska! Har lite ont i benen men det är väl bara skönt ?

Hoppas ni orkar läsa, jag saknar er där hemma. (Speciellt brudarna i laget!) I morgon&fredag ska jag nog träffa självaste Ebba Abrahamsson och träna lite i SÄLENHALLEN!! :D


En sak som jag kom på i backen, behöver slalomåkare ha bra kondition???

Mirjamooooo ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar